APAKAH TUJUAN PENILAIAN KESIHATAN PEKERJAAN

Jika anda telah diminta untuk menjalani penilaian kesihatan pekerjaan dan anda tidak biasa dengan prosesnya, ia boleh berasa agak menakutkan.

Tetapi jangan takut, penilaian kesihatan pekerjaan ialah proses yang membantu dan menyokong anda dan majikan anda.

Tujuan pemeriksaan pra-pekerjaan adalah untuk mengenalpasti orang yang mungkin lebih berisiko tinggi terhadap penyakit pekerjaan, kecederaan atau cuti sakit jika mereka diberi pekerjaan.

Dengan tidak menggaji pemohon yang berisiko kesihatan lebih tinggi, ia mungkin dapat mencegah penyakit atau kecederaan. Kemungkinan manfaat kesihatan ini bagaimanapun mengakibatkan pemohon tidak mempunyai pekerjaan.

Strategi pencegahan lain adalah menyelesaikan masalah yang ditemui semasa pemeriksaan dengan menukar tugas-tugas kerja atau dengan latihan kecergasan fizikal.

Dengan menggunakan maklumat ini, bersama-sama dengan apa-apa maklumat yang mereka terima daripada majikan anda, mereka akan menulis laporan kesihatan pekerjaan yang meringkaskan sebarang kebimbangan kesihatan yang majikan anda patut maklum dan memberikan sebarang nasihat tentang cara mereka boleh membantu atau mengurus anda dengan lebih baik.

Notis:

Disarankan kepada yang mengalami masalah kesihatan, anda perlulah mendapatkan nasihat dan rawatan lanjut terlebih dahulu daripada pakar perubatan di pusat-pusat perubatan terdekat.

Sebarang penulisan di blog ini adalah hanya bertujuan sebagai maklumat dan bukan untuk merawat penyakit. Kami tidak bertanggungjawab untuk sebarang kecederaan atau kerugian yang dialami hasil daripada maklumat kami keluarkan.

POPULAR

TERKINI

KATEGORI